Parę słów o przepustnicy
Przepustnica ? element armatury (rodzaj zaworu motylkowego) służący do regulacji przepływu medium, poprzez obrotowy ruch łopatki (zazwyczaj w kształcie dysku) umieszczonej wewnątrz kanału (oś łopatki jest prostopadła do osi kanału).
Jest elementem gaźnika, a w silnikach z wtryskiem paliwa samodzielnym elementem.
W parowozach regulacja odbywa się zazwyczaj przy zbieralniku pary w kotle. Zdarzają się rozwiązania (np. w Ty246) gdzie przepustnica jest za przegrzewaczem - takie rozwiązanie jest korzystniejsze.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przepustnica
Gdzie najlepiej naprawiać samochód?
Czasem nasze auta wymagają napraw. Pewne usterki i awarie przytrafiają się każdemu z nas, jednak nie oznacza to od razu, że nasz samochód jest kiepski. Niektórych z nich po prostu nie da się uniknąć, jedna gdy już się przydarzą, warto odpowiednio zareagować. Niektóre z nich można naprawić w zaledwie kilka godzin, ale inne wymagają specjalistycznego sprzętu oraz umiejętności, które posiadają jedynie odpowiednio wykształceni w tym zakresie specjaliści. Gdzie najlepiej oddać nasz samochód, by był naprawiony tak, jak należy? Odpowiednim miejscem będzie sprawdzony warsztat mechaniczny, a znajdziemy ich obecnie bardzo wiele. Wystarczy tylko popytać znajomych lub poszukać ogłoszeń, a wszystko to zajmie nam niewiele czasu.
Wał korbowy - budowa
Budowa wału korbowego
Czopy główne
Czopy korbowe
Przeciwciężar
Tarcza koła zamachowego
Ramię wykorbienia ? łączące czopy
Wał korbowy silnika spalinowego jest drążony, wewnątrz pod ciśnieniem jest tłoczony olej silnikowy smarujący panewki stopy korbowodu oraz czopy główne wału. W przypadku silnika dwusuwowego smarowanego mieszankowo, wał korbowy jest pełny i dzielony celem montażu łożysk tocznych przy czopach głównych i korbowych. Wały silników wysokoprężnych dwusuwowych są wykonane podobnie jak wały silników czterosuwowych (drążone). Wały silników największych (zob. silnik wodzikowy) są wykonywane z oddzielnych elementów i łączone poprzez tarcie na specjalnych prasach o dużej sile nacisku.
Na zakończeniu wału korbowego osadzane bywają elementy takie jak: koła zębate pompy oleju, napędu rozrządu, koła zamachowego, itd.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy