Generalnie to już absolutna podstawa dla każdego przedsiębiorcy, niektóre są bardziej czytelne, inne mniej atrakcyjne, jednak w sumie każda powinna spełniać kilka istotnych funkcji. Jakich? Rozwianie kwestii w tym wpisie.
Grafika i strona firmowa
Identyfikacja wizualna firmy to w dzisiejszych czasach nie tylko logotyp, banner czy ulotka informacyjna. Coraz większą rolę odgrywają w całym procesie strony www, ładnie i dobrze wykonana strona internetowa potrafi zdziałać cuda. Projekt graficzny powinien zwracać uwagę na najważniejsze treści na stronie, przedstawić ofertę w jak najlepszym świetle, co jasno przekłada się na efekt w postaci większej ilości klientów.
Dopasowana strona www może stać się ikoną twoje firmy, czymś po czym ludzie będą ją identyfikowali i rozpoznawali. Pierwszą rzeczą jaką będą kojarzyć po usłyszeniu nazwy to Twoja witryna w internecie. Przy dzisiejszej dostępności nowych technologii stworzenie strony www to dość tanie przedsięwzięcie, mogące zamknąć się w liczbie trzycyfrowej.
Termin strony www w Wikipedii
Strona internetowa, strona WWW (ang. web page) ? dokument HTML udostępniony w Internecie przez serwer WWW. Po stronie hosta użytkownika, strona WWW jest otwierana i wyświetlana za pomocą przeglądarki internetowej. Autorem pierwszych stron WWW jest Tim Berners-Lee12. Strony tworzy się np. za pomocą HTML5, CSS3 i JavaScript.
Strony WWW często wykorzystują obiekty multimedialne, np. Adobe Flash. Aby móc odtworzyć lub wyświetlić ich zawartość przeglądarka internetowa musi mieć zainstalowane odpowiednie wtyczki obsługujące takie obiekty. Strony internetowe wykorzystywane w celu prowadzenia działalności gospodarczej mają duże znaczenie dla wizerunku firmy, co może mieć wpływ na wynik ekonomiczny działalności rynkowej, a ewentualne błędy na stronie internetowej mogą negatywnie oddziaływać na potencjalnych klientów3. Strony internetowe można opracowywać we własnym zakresie z wykorzystaniem odpowiednich edytorów, np. nvu.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Strona_internetowa
Nieczytelna strona
Tajniki tworzenia stron coraz łatwiej posiąść, dlatego też mamy coraz więcej amatorów i półprofesjonalnych firm zajmujących się ich tworzeniem. Na tym wypełnionym po brzegi rynku trudno znaleźć odpowiedniego fachowca z tej dziedziny. Ponieważ strona nie powinna być zrobiona dla samego faktu posiadania strony. Musi być wizytówką, nie w dosłownym znaczeniu, naszej firmy, oferty itp.
Strona może zostawić wrażenie na kliencie i tylko od jej wykonania zależy jaki będzie jej odbiór.Zbyt skomplikowany design może być ryzykowny, bo zmniejszy czytelność naszej witryny, a co za tym idzie zmniejszy chęć interakcji z treścią na niej zawartej. Konwersja powinna być podstawowym czynnikiem determinującym wygląd naszej strony i jeżeli jest brzydka to najzwyczajniej odstraszy odwiedzających.